Олимпиец - UNREGISTERED VERSION

Перейти к содержимому

Главное меню

Сторінка батьків

Сторінка батьків

 Впровадження Базової програми «Я у Світі» потребує оновлення стратегії й тактики взаємодії педагогів з батьками, зміни її векторів та акцентів, надання зустрічам більшої щирості, відвертості, конструктивності, звільнення від надмірної формалізованості. Об’єднання зусиль педпрацівників та батьків допоможе створити широкий розвивальний простір, сприятливий для повноцінного буття дитини в сім’ї та дошкільному закладі, розкриттю нею своїх сутнісних сил, становленню як активного суб’єкта індивідуальної та колективної діяльності.
   Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім’я і навчальний заклад.
   Сім’я – це не ізольований мікроколектив. Багатоканальні зв’язки поєднують її з суспільством. Реалії сьогодення породили такий феномен, як аномія — психологічний стан людини і всього суспільства, за якого колишні ідеологічні основи, ціннісні орієнтири та стереотипи поведінки є зруйнованими, а нові формуються хаотично та безсистемно.
    І саме тому  одним з головних завдань у роботі з родиною, є розвиток партнерських відносин між закладом та сім’єю.

Пріоритетним у цій взаємодії має бути:

  • вироблення освітньої філософії закладу і родин на основі засад позитивної    педагогіки, партнерських стосунків;

  • підвищення правової, психолого-педагогічної культури батьків;

  • створення єдиного освітнього простору для дошкільника в сім’ї і дитячому садку.



   А стратегічна мета такої діяльності виражається формулою:
діти + батьки + ДНЗ = радість, здоров’я, комфорт!


       Спираючись на гуманістичну спрямованість освіти, заклад працює над створенням особистісно-орієнтованого виховного оточення дитини, комфортного, емоційного, розвивального середовища; перетворенням освітнього закладу на дім — теплий, затишний, безпечний – територію дружню до дитини і родини, адже в дошкільному закладі дитина, насамперед, живе, а вже потім виховується, готується до школи тощо.

 Роботу з батьками розпочата з оформлення документації:


  • щоденник спостережень за дітьми «Зростаємо разом»;

  • листок здоров’я вихованців;

  • відомості про дітей та їх батьків;

  • журнал проведення консультацій для батьків.


Потім іде вивчення контингенту сімей (батьків), з тієї документації, яка подається при вступі дитини до дошкільного закладу.

Тож, отримавши цю інформацію аналізуємо:

  • кількість повних сімей;

  •  кількість неповних сімей;

  •  кількість багатодітних сімей;

  •  кількість проблемних сімей;

  •  сімей, які заслуговують на вивчення і узагальнення досвіду роботи.



  Дані допомагають у плануванні подальшої роботи. З метою уникнення формальностей, виявлення поваги до кожної родини, досягнення педагогічного спрямування розмови, яка проводитиметься з батьками   проводиться  анкетування («Про здоров’я вашої дитини», «Відверто про себе  і т.д.) значною мірою допомагає познайомитися з дитиною та батьками ще до приходу дитини у дошкільний навчальний заклад;

Також використовують такі форми роботи з батьками:


  • відвідування вихованців на дому (дитина знайомиться з вихователем у звичних для неї умовах і легше адаптується до нових стосунків);

  • надаються консультації батькам по вихованню та навчанню, а також регулярно проводяться бесіди з батьками.


 Групові:

  • засідання консультативного пункту, де батьки можуть отримати відповіді на свої запитання від спеціалістів, поспілкуватися. Такий захід зближує заклад і сім’ю у вирішенні питань виховання дітей. Надається можливість поспілкуватися з психологом, лікарем-педіатром, завідуючою, методистом. Обговорюються ті проблеми, які виникли в сім’ї, надається конкретна допомога;

  • спільні туристичні походи (до парку ім.Гагаріна);

  • поїздки (до цирку, театру ім Т.Шевченко).    


Колективні:

  • тематичні зустрічі «За круглим столом»;

  • спортивні змагання;

  • трудовий десант;

  • дні відкритих дверей.


    Крім того, маємо батьківський куточок «Для вас,батьки» (надаються рекомендації, поради, консультації) та скриньку довіри (батьки можуть анонімно звернутися з будь-яким питанням).

  Щоб ознайомити батьків із системою та організацією життя дітей в ДНЗ, влаштовуються «Дні відкритих дверей», які проводяться раз на місяць. Така форма роботи з батьками цінна тим, що основним засобом впливу є практичний педагогічний досвід. Батькам надається можливість стати безпосередніми учасниками виховного процесу в закладі. Це сприяє засвоєнню педагогічних знань, які допомагають по-новому подивитися на своїх дітей, озброює різноманітними методами впливу на малят.

   Заходи носять організований і цілеспрямований характер і дозволяють зблизити батьків та вихователя, ознайомити з новими формами і прийомами у навчанні.
   Головне – переконати батьків у тому, що вони, як вихователь, повинні пройнятися спільною турботою про долю і виховання дитини, і що педагог спроможний, завдяки своїй професійній підготовці й досвіду, допомогти сім’ї у розв’язанні виховних питань.

Назад к содержимому | Назад к главному меню
Hosted by uCoz