Главное меню
Пам’ятка для батьків, дитина яких уперше піде до дитячого садка.
Сформуйте у себе позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйте себе на те, що дитині буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона отримує підтримку.
Уникайте будь-
Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім’ї. Заздалегідь потурбуйтеся про те, розпорядок для дитини вдома був наближеним до розпорядку дня у дитячому садку (ранній підйом, час денного сну, прийоми їжі, прогулянки).
Ознайомтеся з режимом харчування та меню у дитячому садку.
Навчайте дитину їсти не перетерті страви, пити з чашки, привчайте тримати ложку.
Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте у неї потребу проситися до туалету.
Учіть дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок.
Учіть гратися іграшками. Скажімо, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку — збирати, розбирати.
Привчайте дитину після гри класти іграшки на місце.
Пограйтеся удома у дитячий садок з ляльками: погодуйте їх, почитайте казку, поведіть на прогулянку, покладіть спати.
Виховуйте у дитини позитивний настрій та бажання спілкуватися з іншими дітьми.
Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини — привчайте її до ситуацій, в яких потрібно змінювати форми поведінки.
Підготуйте для малюка індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, 2-
Повідомте медичну сестру про стан здоров’я вашого малюка.
Проконтролюйте, аби початок відвідування дитячого садка не збігався з епікризними термінами: 1 рік 3 місяці, 1 рік 6 місяців, 1 рік 9 місяців, 2 роки, 2 роки 3 місяці, 2 роки 6 місяців, 2 роки 9 місяців, 3 роки.
Дайте дитині до дитячого садка улюблену іграшку.
Орієнтовний розпорядок для дитини вдома
Час |
Пункти розпорядку |
Поради |
7:30 – 8:00 |
Прийом, ранковий туалет, ранкова гімнастика разом з батьками |
Учіть дитину дотримуватись особистої гігієни, вмиватися, чистити зуби, мити руки з милом, користування індивідуальним рушником. |
8:00 – 8:30 |
Ігри |
У ранковий час грайте з дитиною в ігри малої та середньої рухливості |
8:30 – 9:00 |
Підготовка до сніданку, сніданок |
Учіть дитину самостійно сідати на стілець та вставати з нього, підсовувати стілець до столу; їсти охайно, не обливаючись; після їжі користуватися серветкою |
9:00 – 10:00 |
Читання, ігри, слухання музики, малювання тощо |
Читайте вірші, казки, оповідання, пропонуйте дитині розглядати ілюстрації та обговорювати їх, відповідати на запитання, співпереживати героям творів тощо. |
10:00 – 12:30 |
Підготовка до прогулянки, прогулянка |
Учіть дитину самостійно одягатися. Надягати колготи, штани, шапку, взуватися, знімати та складати одяг у відповідному місці. |
12:30 – 13:10 |
Підготовка до обіду, обід |
Вводьте до раціону дитини тверду їжу, вчіть їсти шматочки хліба і заїдати їх рідкою їжею (суп, борщ, тощо), самостійно їсти ложкою з тарілки, пити з чашки. |
13:10 – 15:10 |
Підготовка до сну, сон |
Розкажіть дитині казку або заспівайте колискову, що заспокійливо впливає на дитину та сприяє розслабленню нервової системи і спокійному сну |
15:10 – 15:30 |
Підйом, оздоровчі процедури |
Проведіть для дитини комплекс гімнастичних вправ на різні групи м’язів та вправи для формування стопи і постави, для загального зміцнення |
15:30 – 15:50 |
Полуденок |
Привчайте дитину до самообслуговування |
15:50 – 16:50 |
Ігри |
Грайте з дитиною у настольно- |
16:50 – 19:00 |
Підготовка до прогулянки, прогулянка |
Привчайте дитину до самостійності, розповідайте їй про здоровий спосіб життя. |
19:00 – 19:30 |
Підготовка до вечері, вечеря |
Нагадайте дитині про важливість гігієнічних процедур та правил поведінки за столом |
19:30 – 20:30 |
Спокійні ігри з батьками, читання казок, перегляд дитячого мультфільму, бесіди |
Увечері перевагу надавайте спокійним іграм, перегляду дитячого мультфільму, читанню казок перед сном, спокійним бесідам з метою підтримання емоційного контакту з дитиною, дружніх взаємин тощо |
20:30 – 7:30 |
Гігієнічні процедури, співання колискової, нічний сон |
Привчайте дитину до особистої гігієни та гігієнічних процедур перед сном. |
Як виховати в дитині креативність?
В наш словниковий запас міцно влилося модне слівце "креативний". Креативність (від англ. Create -
Згідно з А. Маслоу -
Чому? Творчість як дух свободи людини; свобода як творчість духу людини; дух як свобода творчості людини. Основний критерій, який відрізняє творчість від виготовлення (виробництва) -
Керуючись цим визначенням, легко здогадатися, що трафарети не мають ніякого відношення до дитячої творчості. Їх можна використовувати, безперечно, але зовсім для інших цілей і розвитку інших якостей (старанність, ретельність, здатність діяти за завданням -
Як же розвинути в дитині творчу основу?
· Потурати його фантазіям. Він розповідає, що у нього в кутку живуть маленькі гномики, і просить вас допомогти йому їх погодувати? Не варто звинувачувати його у брехні, зневажливо кажучи: "Ну що ти вигадуєш!". Нехай гномики живуть, вони вам не заважають. Це не брехня, це гра, казка. Разом побудуйте будиночок для гномів, придумайте їм імена, зшийте одяг, придумайте цілу історію. Ви не помітите, як самі захопитеся, і казка буде бростати все новими й новими подробицями. Ваш малюк буде щасливий, а ви зарядитесь гарною, позитивною енергією.
· Творіть разом з малям. Візьміть до рук шматок пластиліну. Уявіть. Що всередині пластиліну живе ... наприклад, прекрасний лебідь. Вам треба його звільнити. Розкажіть це вашій дитині. Він буде заворожено стежити за тим, як під вашими пальцями зі звичайного бруска вимальовуються контури прекрасного птаха. Нехай це буде кострубато, нехай ви ніколи не ліпили, але в очах сина чи доньки ви побачите безмірний захоплення, а себе знайдете на тому, що весь тягар минулого дня кудись зникають і стають примарно-
·
maluk.in.ua/index.php -
www.abetka-