Олимпиец - UNREGISTERED VERSION

Перейти к содержимому

Главное меню

Консультпункт

Сторінка батьків

  Пам’ятка для батьків, дитина яких уперше піде до дитячого садка.


  • Сформуйте у себе  позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйте себе на те, що дитині буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона отримує  підтримку.

  • Уникайте будь-яких негативних розмов у сім’ї про дитячий садок у присутності дитини, оскільки вони можуть сформувати у неї негативне ставлення до відвідування дитячого садка.

  • Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім’ї. Заздалегідь потурбуйтеся про те, розпорядок для дитини вдома був наближеним до розпорядку дня у дитячому садку (ранній підйом, час денного сну, прийоми їжі, прогулянки).

  • Ознайомтеся з режимом харчування та меню у дитячому садку.

  • Навчайте дитину їсти не перетерті страви, пити з чашки, привчайте тримати ложку.

  • Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте у неї потребу проситися до туалету.

  • Учіть дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок.

  • Учіть гратися іграшками. Скажімо, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку — збирати, розбирати.

  • Привчайте дитину після гри класти іграшки на місце.

  • Пограйтеся удома у дитячий садок з ляльками: погодуйте їх, почитайте казку, поведіть на прогулянку, покладіть спати.

  • Виховуйте у дитини позитивний настрій та бажання спілкуватися з іншими дітьми.

  • Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини — привчайте її до ситуацій, в яких потрібно змінювати форми поведінки.

  • Підготуйте для малюка індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, 2-3 комплекти змінної білизни, чешки для музичних занять, носовичок.

  • Повідомте медичну сестру про стан здоров’я  вашого малюка.

  • Проконтролюйте, аби початок відвідування дитячого садка не збігався з епікризними термінами: 1 рік 3 місяці, 1 рік 6 місяців, 1 рік 9 місяців, 2 роки, 2 роки 3 місяці, 2 роки 6 місяців, 2 роки 9 місяців, 3 роки.

  • Дайте дитині до дитячого садка улюблену іграшку.

            

            Орієнтовний розпорядок для дитини вдома

Час

Пункти розпорядку

Поради

7:30 – 8:00

Прийом, ранковий туалет, ранкова гімнастика разом з батьками

  Учіть дитину дотримуватись особистої гігієни, вмиватися, чистити зуби, мити руки з милом, користування індивідуальним рушником.
  Привчайте до виконання простих вправ на різні групи м’язів. Наприклад, включайте до ранкової гімнастики  легкий біг та стрибки — це сприяє розгальмуванню правильної постави, викликає позитивні емоції тощо.

8:00 – 8:30

Ігри

  У ранковий час грайте з дитиною в ігри малої та середньої рухливості

8:30 – 9:00

Підготовка до сніданку, сніданок

  Учіть дитину самостійно сідати на стілець та вставати з нього, підсовувати стілець до столу; їсти охайно, не обливаючись; після їжі користуватися серветкою

9:00 – 10:00

Читання, ігри, слухання музики, малювання тощо

  Читайте вірші, казки, оповідання, пропонуйте дитині розглядати ілюстрації та обговорювати їх, відповідати на запитання, співпереживати героям творів тощо.
  Удавайтеся  до дидактичних ігор (пірамідки, втулки, шнурівки, будівельний матеріал тощо),  учіть дитину класифікувати, серію вати, узагальнювати предмети за певними ознаками, складати з частин ціле тощо.
  Привчайте слухати пісні, розуміти зміст, знати назву пісні, співати спільно з вами тощо.  
  Учіть дитину малювати предмети та явища навколишньої дійсності, використовуючи фарби, олівці, фломастери; розрізняти і називати кольори тощо.
 Чергуйте різні види діяльності

10:00 – 12:30

Підготовка до прогулянки, прогулянка

  Учіть дитину самостійно одягатися. Надягати колготи, штани, шапку, взуватися, знімати та складати одяг у відповідному місці.
  Під час прогулянки грайте з дитиною в ігри різної рухливості  (великої, середньої, малої), спостерігайте разом за природою, заохочуйте дитину до самостійної рухової діяльності

12:30 – 13:10

Підготовка до обіду, обід

  Вводьте до раціону дитини тверду їжу, вчіть їсти шматочки хліба і заїдати їх рідкою їжею (суп, борщ, тощо), самостійно їсти ложкою з тарілки, пити з чашки.

13:10 – 15:10

Підготовка до сну, сон

  Розкажіть дитині  казку або заспівайте колискову, що заспокійливо впливає на дитину та сприяє розслабленню нервової системи і спокійному сну

15:10 – 15:30

Підйом, оздоровчі процедури

  Проведіть для дитини комплекс гімнастичних вправ на різні групи м’язів та вправи для формування стопи і постави, для загального зміцнення

15:30 – 15:50  

Полуденок

  Привчайте дитину до самообслуговування

15:50 – 16:50

Ігри

  Грайте з дитиною у настольно-друковані дидактичні ігри — кубики, пазли тощо. Учіть складати картинки, послідовно відтворювати події на них, поєднувати зображення  за певними ознаками предметів тощо  

16:50 – 19:00

Підготовка до прогулянки, прогулянка

  Привчайте дитину до самостійності, розповідайте їй про здоровий спосіб життя.
  Обирайте ігри малої та середньої рухливості, надавайте дитині можливість самостійно гратися з іншими дітьми, спостерігати за навколишнім світом

19:00 – 19:30

Підготовка до вечері, вечеря

  Нагадайте дитині про важливість гігієнічних процедур та правил поведінки за столом

19:30 – 20:30

Спокійні ігри з батьками, читання казок, перегляд дитячого мультфільму, бесіди

  Увечері перевагу надавайте спокійним іграм, перегляду дитячого мультфільму, читанню казок перед сном, спокійним бесідам з метою підтримання емоційного контакту з дитиною, дружніх взаємин тощо

20:30 – 7:30

Гігієнічні процедури, співання колискової, нічний сон

  Привчайте дитину до особистої гігієни та гігієнічних процедур перед сном.
  Співайте колискову, щоб прискорити засинання дитини

    Як виховати в дитині  креативність?


    В наш словниковий запас міцно влилося модне слівце "креативний".  Креативність (від англ. Create - творити) - творчі здібності індивіда, що характеризуються готовністю до створення принципово нових ідей, що відхиляються від традиційних або прийнятих схем мислення і що входять в структуру обдарованості як незалежний фактор, а також здатність вирішувати проблеми, що виникають всередині статичних систем.
  Згідно з А. Маслоу - це творча спрямованість, природжено властива всім, але втрачається більшістю під впливом середовища.
 
Креативність - це здатність шукати абсолютно нові рішення і дивитися на світ свіжим поглядом.  Кожен батько мріє про успішність своєї дитини. І можна припустити, що якщо ми будемо розвивати у своїй дитині творчі основи, то тим самим будемо сприяти його подальшій успішності в житті. Як же це зробити? Для початку розглянемо найпоширеніші помилки, які роблять батьки, прагнучи розвинути в дитині творчі здібності.
 
Перша і найпоширеніша помилка - спроба діяти за шаблоном.  У магазинах продається величезна кількість так званих "наборів для творчості", де дитині по готовому трафарету  пропонується створити виріб. Батьки охоче купують ці набори. Старанність, посидючість, здатність виконувати завдання - саме для цих цілей повинні служити ці товари, а зовсім не для розвитку творчого початку.    
  Чому? Творчість як дух свободи людини; свобода як творчість духу людини; дух як свобода творчості людини. Основний критерій, який відрізняє творчість від виготовлення (виробництва) - унікальність його результату. Результат творчості неможливо прямо вивести з початкових умов.
  Керуючись цим визначенням, легко здогадатися, що трафарети не мають ніякого відношення до дитячої творчості. Їх можна використовувати, безперечно, але зовсім для інших цілей і розвитку інших якостей (старанність, ретельність, здатність діяти за завданням - ці достоїнства в школі обов'язково стануть у нагоді малюку!).
  
Друга поширена помилка - наші заборони на спроби малюка творити.  Ми боїмося брудного одягу, брудної підлоги, стін, зайвого прання і прибирання. Найлегший спосіб уникнути зайвого клопоту - зробити  майстерню в ванній кімнаті, але  обмеження у просторі не дають дитині отримати справжнє задоволення від малювання, ліплення тощо.
   
Третя помилка – наше побоювання активно включитися в процесс. Але ж для дітей саме батьки є прикладом для наслідування! Не бійтеся пробувати. Цінителем буде ваш малюк, а він просто не зможе критично ставитися до ваших творів.

Як же розвинути в дитині творчу основу?


·       Потурати його фантазіям. Він розповідає, що у нього в кутку живуть маленькі гномики, і просить вас допомогти йому їх погодувати? Не варто звинувачувати його у брехні, зневажливо кажучи: "Ну що ти вигадуєш!". Нехай гномики живуть, вони вам не заважають. Це не брехня, це гра, казка. Разом побудуйте будиночок для гномів, придумайте їм імена, зшийте одяг, придумайте цілу історію. Ви не   помітите, як самі захопитеся, і казка буде бростати все новими й новими подробицями. Ваш малюк буде   щасливий, а ви зарядитесь гарною, позитивною енергією.
·       
Творіть разом з малям. Візьміть до рук шматок пластиліну. Уявіть. Що всередині пластиліну живе ... наприклад, прекрасний лебідь. Вам треба його звільнити. Розкажіть це вашій дитині. Він буде заворожено стежити за тим, як під вашими пальцями зі звичайного бруска вимальовуються контури прекрасного птаха. Нехай це буде кострубато, нехай ви ніколи не ліпили, але в очах сина чи доньки ви побачите безмірний захоплення, а себе знайдете на тому, що весь тягар минулого дня кудись зникають і стають примарно-далекими.
·      
Малюйте разом. Малюйте чим завгодно - пальцями, пензликом, валіком, губкою. Не замислюйтеся над композицією, просто викидайте свої емоції на папір. Дитина піде ваш приклад. Ніколи не вимагайте від малюка малювання за заданою схемою. Відомі дитячі психологи, що спеціалізуються з арт-терапії, стверджують, що до 10 років не можна навчати дітей техніці (мазка, ліплення тощо). Це зашкодить розвитку величезного творчого потенціалу, закладеного в нас при народженні.
     Нехай малюк фонтанує ідеями, ваше завдання - не заважати йому. Допомогти. У дітей, на відміну від нас, свіжий погляд на речі. Будь-яку, саму непоказну детальку, вони можуть перетворити на чарівного персонажа. Нехай у вашому будинку постійно буде пластилін, фарби, старі журнали, з яких можна зробити колажі, кольоровий папір.
  
Дозвольте вашій дитині навчати вас, як треба, і тоді дитячу чарівну креативність і відсутність шаблонності він пронесе через все своє життя. А ви в майбутньому будете пишатися своєю талановитою дитиною.


maluk.in.ua/index.php - Загадки, ребуси...

www.abetka-logopedka.org/ - Абетка-логопедка


Назад к содержимому | Назад к главному меню
Hosted by uCoz